onsdag 11 februari 2009

Se upp i backen!

Den här charmiga gamla kälken köpte jag på loppis, för ett par år sen. Mitt i sommaren dessutom.
Behöver jag nämna att P undrade om jag hade blivit helt galen när jag kom hem med den...?
När jag, mycket målande, förklarade att vi skulle ha kälken stående utanför dörren med en lykta på när det blev vinter så såg han väldigt fundersam ut.
Vi bodde nämligen i lägenhet och han trodde att jag menade att kälken skulle stå i trapphuset...

Så småningom förstod han att den skulle stå utomhus, framför vår framtida dörr när vi förhoppningsvis hittat ett hus.
Då yrkade han på att jag borde få loppisförbud för "det kunde inte vara friskt att släpa hem gammalt trasigt skräp som ska vara till ett hus man inte ens har"...

Hmmm. Och ja - jag kan så här i efterhand inse att han kanske hade en liiiten poäng där...

Men med så här mysiga detaljer - kolla in träratten - och lite rost därtill så bara måste jag slå till... Dessutom var den nästan gratis.
Och nu håller till och med P med om att det var bra att jag släpade hem det trasiga skrä - jag menar förstås den charmiga kälken.
Han tyckte faktiskt att det såg så mysigt ut utanför vår dörr när lyktan lyste häromkvällen.

12 kommentarer:

  1. Hej!
    Stor tävling på Mellakaramells sida!
    Handla barnprylar och få pengarna tillbaka:)Har du kanske barn som behöver en ny vagn? Kanske en babysitter?Eller varför inte bara en ny leksak? Kolla in själv o tävla!
    Ha en go vecka!!

    SvaraRadera
  2. Så kul att du hittade mig så jag hittade till din fina blogg.Vad roligt du skriver*fniss*-känner igen mig i mycket.Linum gardinen är inte svår.Tänk att du ska sy ett örngott,kom ihåg att göra kanaler upptill och ner till samt var noga att de är lika stora bitar så tyget inte drar snett.
    Kramar C på Kardemumma

    SvaraRadera
  3. Men man måste ju planera för framtiden oxå ;)

    SvaraRadera
  4. Hej, bvad roligt att ha hittat hit...vilken jättefin blogg du har! Välkommen hit till bloggvärlden, såg att du var ganska ny här....:)

    En sådan där kälkt har jag gått och tittat på nu HELA vintern, men den kostar 200:- på den loppisen jag sett den och jag drömmer och hoppas på att få hitta en billigare ngn annanstans...de är ju för bedårande....

    Karlar kommer nog aldrig att förstå sig på oss kvinnor och vårat tankesätt, så är det bara...*s*

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Ha, ha, ha... låter som om din man och min är bröder - de säger exakt samma saker! Min man kastar snart ut mig om jag kommer hem med mer loppisprylar.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Den kan man väl inte bara gååå förbi... hade gjort som du... he he... kram sari

    SvaraRadera
  7. Tänk att karlarna inte har någon föståelse, *s*. Den blev ju jättefin med en lykta på.

    ♥ Ha det bra ♥
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Mums vad du visar mycket snyggt här
    en sådan där kälke vill jag åxå ha
    ha en toppen söndag

    SvaraRadera
  9. Ja dessa stackars karlar vad får de inte gå med på - rostigt järn och uttjänta kälkar!
    Själv är jag på jakt efter en rostig gammal cykel - törs jag inte andas om.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  10. Hejsan Helena!
    Vilken fin blogg du har! Extra kul också att du bor i Hälsingland, efetrsom min sambo kommer därifrån och att vi därför är på besök i det vackra landskapet titt som tätt. Kälken var väldigt snygg! Och gud så sött jag tycker det var med din dotter som la fram en lila outfit:)

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Va kul att du skrev så jag kunde hitta hit igen =)
    Kälken är ju fullständigt ursöt! Fast ibland kan man handla mer än vad man egentligen har plats för =)
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig blogg jag hittade till! Kommer gärna tillbaka!
    Du gjorde heelt rätt som släpade hem kälken - jag gjorde likadant i höstas! :)

    SvaraRadera

Så kul att du lämnar en kommentar!
Tack!