tisdag 17 februari 2009

Knoppar

Häromdagen kom jag på mig själv med att fotografera en snygg knopp på ett staket. Kunde liksom inte låta bli när jag gick förbi och råkade ha kameran i fickan...
Och när jag kollade igenom mina mappar med foton hittade jag rätt många bilder med just knoppar av olika slag och material;

I järn, med lite klädsam frost...

... späd pärlhyacint...

... i glas...

... täljda i trä...

... knoppande äppelblom...

... i tenn...

... svarvade...

...och till sist en liten favorit, V´s knopp! :-)

Häromdagen när V hade badat ville han mysa i våran säng - men när jag skulle fota honom blev det fart! Han kröp runt så morgonrocken nästan fladdrade och jag fick inte en enda vettig bild. Men kul hade vi, båda två!

Nu sover han sött så jag ska passa på att fika och kika runt hos er innan han vaknar igen!

3 kommentarer:

  1. Fina knoppar Helena!! Men V:s knopp är nog ändå finast. Härliga bilder! Är ledig i dag, slipa lite trappa får det bli. Snacka om slowmotion här hemma, är så trött när jag börjat jobba, men glad ändå!! Mailar dig!!!! Måste berätta lite news
    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Men visst är det underligt. Barnen kan sitta så fint så fint men så fort man får fram kameran då är de puts väck ur sina fina positioner... :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen något speciellt med knoppar! När det gäller blommor tycker jag nästan att de är vackrast i knopp troligtvis for att de medför sådan förväntan och man vet att man har allt kvar!!!! :D

    SvaraRadera

Så kul att du lämnar en kommentar!
Tack!