fredag 6 februari 2009

Helg igen!


Härligt med helg igen, eller hur?!
Här har vi snöyra ute, och tända ljus inne. Bilderna blir mörka och suddiga, tyvärr.

På bordet jag fått från farmor och farfar står en loppisfyndad bricka med slipat spegelglas. Jag har fyllt den med ljusstakar i glas.



Spegelglaset reflekterar ljuset så det ser nästan ut som ljusen svävar, det är synd att det inte syns riktigt på fotona.

Ljusstakarna är en salig blandning av gammalt och nytt.

Den här pyttelilla ljusstaken i pressglas passar till julgransljus. Jag kunde inte motstå den när jag var på loppis häromdagen. En femma var den väl värd, tycker jag!
Trevlig helg!

7 kommentarer:

  1. Snyggt det är med tända ljus! Jag skulle kunna ha hur många som helst. Mitt konto på den fronten är otroligt högt :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev med så många glasljusstakar samlade på en spegelbricka, som också var jättesnygg!

    Hoppas att du får en riktigt bra helg, kanske blir det några loppisfynd?

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  3. Så fint med alla ljus. Det är ju så härligt att få tända ljus och mysa. Här har vi fått ännu mer snö, suck.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Snyggt!!!!
    Har gjort min andra kväll nu, så det är bara en kvar, men sen är jag bara ledig en dag, sen på det igen, men stortrivs, tyvärr så tar allting så lång tid att bli klart här hemma, som vanligt massor av påbörjade projekt. Kram och hoppas helgen är bra för dig
    kramar Malin

    SvaraRadera
  5. Vilka fina ljus. Ljusstaken från loppis var absolut värd en 5:a.

    Jag tyckte dina tröjor i förra inlägget var så fina, såg ju nästan hand stickade ut.

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!

    Så bra att jag hittade dig igen!

    Underbara tröjor du visar - de missade jag när jag var på Indiska senast.

    Så vackert det lyser om de där glasljusstakarna!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Åh vilken miss... det var ju synd att jag inte visste att du ville ha en sådan kanna! Nästa gång jag ska sälja på Tradera får jag nog avisera på bloggen först *ler*

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Så kul att du lämnar en kommentar!
Tack!