tisdag 20 januari 2009

Nytt virus och gamla julbilder

Nya tag skrev jag i mitt förra inlägg - jo, tjena... Nytt virus blev det i stället. S, V och jag har varit däckade av ett ilsket förkylningsvirus.

Tack och lov för hostmedicin och annat som får sjuka småttingar att må bättre!

Idag är S på dagis för första gången på en vecka, hon hade bråttom dit i morse och blev överlycklig när det var så mycket snö och is att hon kunde åka spark till dagis. Jag fick småspringa med barnvagnen för att hinna med! :-)


Innan vi blev sjuka hann vi i alla fall med att kasta ut julen! Ut med allt "juligt" ur köket:


Röd diskborste med rosa prickar var julens lilla glädjeämne på diskbänken


Slänga ut julgranen:



Som alltid var det rött och vitt pynt i julgranen - rött är sött, tycker vi!


Plocka ner pyntet i vardagsrumsfönstret:


Vita glaskulor med dalahästar påminner oss om åren vi bodde i Dalarna

...och i sovrumsfönstret!





I år var första gången på länge som jag stod ut med att ha julsakerna kvar ända till Tjugondag Knut, annars brukar de få åka ner i kartongerna igen strax efter nyår...

Men en av mina föresatser inför det nya året (låter inte lika jobbigt som nyårslöfte, eller hur?!) är att vara mer HÄR & NU, och att njuta av det! Inte stressa på och ligga steget före i tanken, som jag annars allt för ofta gör. Vi får väl se hur det går! :-)
Igår passade vi på att ta tillfället i akt och byggde den här finfina snögubben när vi kom hem från affären. S var så nöjd med den! När vi satt och åt middag hoppade hon upp och ner på stolen flera gånger för att titta till snögubben och för att vinka åt honom. Hoppas vädret håller i sig några dagar till så han får stå kvar utanför köksfönstret och hälsa våra besökare välkomna!

1 kommentar:

  1. Åh vilken underbar snögubbe!!! Tänk om vi hade snö här,så roligt för barnen, Har faktiskt hållt oss någorlunda friska iaf. Barnen går på föräldrakooperativ och det fungerar ganska bra,varför kan man aldrig vara nöjd :-)
    Ha en fin vinterdag
    kram Malin

    SvaraRadera

Så kul att du lämnar en kommentar!
Tack!