fredag 30 januari 2009

Glädjeämnen

Till er som har undrat - jag blir glad av skräp och smicker... :-)

- Ska jag åka till soptippen eller hem till er? frågade min svåger.
- Till tippen, svarade P.
- Hem till oss!!! skrek jag, och fick som jag ville! Så nu står "skräpet" på vår uteplats, och jag är jätteglad! :-)



Det är en gammal pinnstol som ärligt talat är i mycket dåligt skick, och ett gammalt bord med två lådor och avsågade ben.

Bordet ska få bli vårt soffbord, hade jag tänkt. Har inte bestämt mig om det ska bli vitt eller om vi ska måla om det i svagt grått, som det är nu.

Jag har ingenstans att hålla till när jag ska måla, nu när det är så kallt både på uteplatsen och i garaget. Så jag kan fundera i lugn och ro - vitt eller grått, grått eller vitt...

Vad tycker ni?

...och titta vad jag fick av Ullis häromdagen! Gissa om jag blev glad då också?!
Den studsar förstås direkt tillbaka till dig, Ullis!

Med den följde också en liten "utmaning" - att man ska skriva ner fem saker som man är beroende av.

Mina "beroenden" är...

På klar första plats: Mina nära och kära - familj och vänner

Delad andraplats: Loppisbesök, The - gärna i muggar stora som baljor eller en chai latte, Vantar (hatar att frysa om händerna!) och Inredningstidningar

Man ska också skicka utmärkelsen vidare till fem andra, och jag vill gärna ge den till;

Vit poesi
Tyras plejs
Vita hjärtan och rosa drömmar
Jag blommar
Gårdsromantik

Ni har allihopa härliga bloggar som jag gärna besöker!
Om ni vill och orkar så blir det kul att veta vad NI är "beroende" av!

4 kommentarer:

  1. Vad kul! Nu ska vi se...hmmm. Jag är beroende av:
    *familj och vänner.
    *trädgården och djuren.
    *"Morden i Midsomer"
    *Frukt i alla former

    Är säkert beroende av mer saker, men det här är det jag kommer på nu!
    Kram
    //Susanne

    SvaraRadera
  2. Det var ju tur att han frågade var han skulle göra av det skräpet. Var ju jättefina saker.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för den utmärkelsen! Och grattis till dig!
    Har just undrat lite vad som hände med Lilla H, tog alldeles nyss bort lilla H från länklistan eftersom det aldrig kom nya inlägg på den adressen. Bra att du fortsatte på en ny blogg!
    Jag återkommer!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Åh vad gulligt, tack! Den ska jag svara på när jag har pausat klart =)
    Såg dina söta stolar, jag har exakt likadana om jag ärvt av mamma =)
    Kramar Malin

    SvaraRadera

Så kul att du lämnar en kommentar!
Tack!